Τετάρτη 24 Μαΐου 2017

ΟΛΠ: Τι αλλάζουν οι Κινέζοι ...

Περιορίζονται οι δαπάνες και οι... προϊστάμενοι. 
Σχέδια ανάκαμψης για τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα και προσέλκυση Κινέζων τουριστών στην κρουαζιέρα.
Κινήσεις για τη μείωση του υψηλού κόστους εργασίας.






Τον στόχο της Cosco να μετατρέψει τον Πειραιά στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου μέσα από την αυστηρή τήρηση όλων των δεσμεύσεων που έχει αναλάβει έναντι του ελληνικού κράτους και μέσα από την παράλληλη ενίσχυση της πόλης, επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ  Captain Fu Chengqiu, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

«Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε σκληρά προκειμένου να αυξήσουμε τις εργασίες μας και να μειώσουμε το κόστος.
 Αλλάξαμε το οργανόγραμμα, περιορίζοντας τα 54 τμήματα σε 23 και τους 135 προϊστάμενους σε 45. 
Επικρατεί νέα διάθεση και ψυχολογία στο προσωπικό, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι. Αντιμετωπίζουμε και επιλύουμε σταδιακά τις 580 δικαστικές εκκρεμότητες που παραλάβαμε, 
ενώ συνεργαζόμαστε με τη McKinsey για την εκπόνηση μακροπρόθεσμου business plan. 
Ενισχύουμε το marketing προσπαθώντας να ακολουθήσουμε πελατοκεντρική πολιτική, ενώ παράλληλα ξεκινήσαμε να υλοποιούμε τις επενδύσεις που έχουμε υποσχεθεί, οι οποίες θα είναι έτοιμες μέσα στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα ή και ακόμη ενωρίτερα. 
Παντού θα υπάρχει έλεγχος και διαφάνεια, γιατί είμαστε εναντίον της διαφθοράς»
δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της εισηγμένης.

Σε ό,τι αφορά στις προβλεπόμενες επενδύσεις, θα αφορούν όλες τις λειτουργίες του ΟΛΠ , από τον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων και τον επιβατικό λιμένα, έως το κομμάτι της κρουαζιέρας, το car terminal, τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και τα logistics (ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας).  
Ο κ. Captail Fu Chengqiu εστίασε στον στόχο αναζωογόνησης της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας στον Πειραιά (νέα πλωτή δεξαμενή αναμένεται έως το τέλος του έτους), ενώ στον τομέα της κρουαζιέρας θα δοθεί έμφαση και στο home porting (ο Πειραιάς να είναι το πρώτο λιμάνι εκκίνησης, με στόχο την περαιτέρω ενίσχυση ολόκληρης της πόλης). 
Ήδη για τον σκοπό αυτό άρχισε η προσέγγιση της κινεζικής αγοράς, έτσι ώστε Κινέζοι να έρχονται αεροπορικώς στην Ελλάδα, να διαμένουν σε ξενοδοχείο του Πειραιά και από εκεί να ξεκινά και να ολοκληρώνεται η κρουαζιέρα τους.

Σε ερώτηση για το πώς θα χρηματοδοτηθούν οι συμφωνηθείσες επενδύσεις ύψους 293,7 εκατ. 
 κατά την επόμενη πενταετία, η απάντηση είναι πως ένα σημαντικό τμήμα αυτών 
(γύρω στα 130 εκατ. ευρώ) θα μπορούσε να αντληθεί μέσω κοινοτικών κονδυλίων και το υπόλοιπο μέσα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (έχουν ξεκινήσει σχετικές επαφές), καθώς και από κινεζικές ή άλλες τράπεζες.

Η διοίκηση της εταιρείας απέφυγε να προχωρήσει σε προβλέψεις επιδόσεων για το 2017, ωστόσο ανέφερε πως αναμένει βελτίωση τόσο στο ζήτημα των εσόδων (μεταξύ αυτών και από τις προμήθειες των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ), όσο και σε εκείνο της διεύρυνσης των περιθωρίων κέρδους.

Τέλος, η διοίκηση του ΟΛΠ , αφού ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κανένα ζήτημα πιθανής αποχώρησης της εταιρείας από το Χρηματιστήριο της Αθήνας, αναφέρθηκε στο μεγαλύτερο πρόβλημα που είναι η πολύ υψηλή συμμετοχή του εργατικού κόστους επί του κύκλου εργασιών.

Η ουσία είναι πως αν δεν υπήρχαν τα έσοδα ενοικίου από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που ήδη διαχειρίζονταν οι Κινέζοι και πριν την εξαγορά του OΛΠ, ο Οργανισμός θα ήταν ζημιογόνος, με διψήφιο αριθμό εκατ. ευρώ. (;;;)




Σήμερα, ο αριθμός των 1.092 εργαζομένων θεωρείται υπερβολικός για τις ανάγκες του OΛΠ (το πρόβλημα σε σημαντικό βαθμό προέκυψε από τη μετάταξη των πρώην εργαζομένων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ)(;;;) και για τον λόγο αυτό, γίνονται κινήσεις στις παρακάτω κατευθύνσεις:



Πρώτον, έχει εκπονηθεί και δημοσιοποιηθεί ένα πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που λήγει τον προσεχή Ιούνιο και απευθύνεται κυρίως σε άτομα που πλησιάζουν ηλικιακά το όριο συνταξιοδότησης.

Δεύτερον, η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί ένα πρόγραμμα μετατάξεων εργαζομένων του OΛΠ σε φορείς του δημοσίου, ωστόσο αφενός το Υπουργείο δεν έχει ξεκαθαρίσει το διευκρινιστικό πλαίσιο και αφετέρου τροχοπέδη αποτελεί το γεγονός ότι μέσες αποδοχές στον OΛΠ (περίπου 3.000 ευρώ επί 14 μήνες) είναι σαφώς υψηλότερες από τις αποδοχές άλλων θέσεων στο δημόσιο ή σε ΔΕΚΟ και

Τρίτον, η διοίκηση βρίσκεται σε φάση διαπραγμάτευσης με τα σωματεία των εργαζομένων για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης (η τρέχουσα λήγει στις 30/6 και μέσω μετενέργειας μπορεί να παραταθεί για τρεις μήνες).


ΣΣΕ

Ο ίδιος αναφέρθηκε επίσης και στις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη με τους εργαζόμενους για την κατάρτιση της νέας συλλογικής σύμβασης, σημειώνοντας ότι το εάν μια εταιρεία έχει υψηλό μισθολογικό κόστος εξαρτάται από την απόδοση. 
 Στις διαπραγματεύσεις με τα Σωματεία θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο τρόπο εργασίας, είμαστε βέβαιοι ότι θα έχουμε περισσότερες θετικές εξελίξεις σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της
απόδοσης και τον περιορισμό του κόστους ανέφερε ο
captain Fu.

Σε ό,τι αφορά τον προβλήτα 1 ο ισχυρός άνδρας του ΟΛΠ ανέφερε ότι αποτελεί "πονοκέφαλο" καθώς το βασικό πρόβλημα είναι ότι έχει περιορισμένη δυναμικότητα εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, γεγονός που λειτουργεί ως τροχοπέδη για την προσέλκυση νέων μεγάλων πελατών, οι οποίοι ζητούν να διακινούν μεγαλύτερους όγκους. 
Ταυτόχρονα σε σχέση με τη δραστηριότητα του προβλήτα υπάρχει υπεράριθμο προσωπικό. (;;;)

Δεν υπάρχουν σχόλια :