Δευτέρα, 20 Ιουνίου 2016

ΟΛΠ-ΟΛΘ: Εργασιακές συνθήκες δύο ταχυτήτων βλέπει η κυβέρνηση.


Με αλλεπάλληλες ανακοινώσεις τους το Σάββατο το απόγευμα – σε χρόνο μάλιστα όχι
 «επικοινωνιακά ωφέλιμο» - ο υπουργός Ναυτιλίας Θ.Δρίτσας και η κυβερνητική εκπρόσωπος
 Όλγα Γεροβασίλη προσπάθησαν να διασκεδάσουν τυς φόβους των απεργών για πάνω από τρεις εβδομάδες λιμενεργατών, σχετικά με το εργασιακό καθεστώς τους σε συνθήκες ιδιωτικοποίησης.

Προσπάθεια που πάντως, αν κρίνει κανείς από την ίδια την αντίδραση των εργαζομένων στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, μάλλον δεν καρποφόρησε. Κι αυτό γιατί ορισμένα από τα βασικότερα αιτήματα των απεργών, προδήλως δεν ικανοποιούνται από τις δηλώσεις των δύο υπουργών.

Για παράδειγμα, η κυβερνητική πλευρά σημειώνει πως διατηρείται σε ισχύ ο υφιστάμενος Γενικός Κανονισμός Προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ, αλλά παραδέχεται πως αυτός μπορεί να αλλάξει με απόφαση του ΔΣ της εταιρείας.
Το επιχείρημα δε της κυβέρνησης ότι η δυνατότητα αλλαγής ισχύει από το 1999, όταν ο ΟΛΠ έγινε ΑΕ, είναι μάλλον έωλο, αφού έχρι σήμερα την απόλυτη πλειοψηφία στο ΔΣ την έχουν εκπρόσωποι του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ μετά την παραχώρηση, την πλειοψηφία θα την έχουν οι εκπρόσωποι της Cosco.

Πιο ενδιαφέρον πάντως σημείο των κυβερνητικών απαντήσεων θεωρείται εκείνο που προσπαθεί να δημιουργήσει το πλαίσιο μιας διάκρισης μεταξύ ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ότι αφορά τα εργασιακά. 

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωσή του ο Θ.Δρίτσας αναφέρει πως σε ότι αφορά τον ΟΛΘ έχει συγκροτηθεί στο υπουργείο ομάδα εργασίας «με σκοπό την επανεξέταση των όρων που αφορούν στους όρους και προϋποθέσεις σύναψης υπεργολοαβικών συμβάσεων από τον μελλοντικό παραχωρησιούχο, προκειμένου να περιφρουρηθεί το δημόσιο συμφέρον και να προστατευτούν οι εργαζόμενοι».

Επιπλέον και η Όλγα Γεροβασίλη στη δική της δήλωση αναφέρεται ξεχωριστά στον ΟΛΘ,
 σημειώνοντας πως :
«Με δεδομένο ότι το αναρτηθέν σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης δεν έχει ακόμα δεσμευτικό χαρακτήρα, έχουν δρομολογηθεί επίσημες πρωτοβουλίες των συναρμοδίων υποργείων και της κυβέρνησης σε συνεργασία με το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ και το ΤΑΙΠΕΔ για την πληρέστερη κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων».

Αυτή η προφανής προσπάθεια διαφοροποίησης των δεδομένων σε ότι αφορά τις εργασιακές σχέσεις μεταξύ των δύο υπό ιδιωτικοποίηση μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, δεν πέρασε απαρατήρητη από κύκλους της αγοράς, οι οποίοι σημείωναν πως μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην όλη διαδικασία πώλησης του ΟΛΠ. 
 Μάλιστα οι ίδιοι παράγοντες σχολίαζαν προς το Portnet ότι αυτή η αβεβαιότητα ενώ τρέχει ο διαγωνισμός μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά προς τους υποψήφιους επενδυτές. 
Κυρίως όμως μπορεί να οδηγήσει σε εμπλοκή της Επιτροπής Ανταγωνισμού, αφού είναι σαφές πως αν τα εργασιακά δεδομένα δεν είναι ίδια και για τα δυο μεγάλα λιμάνια της χώρας αλλοιώνονται οι όροι του ισότιμου ανταγωνισμού που πρέπει να διέπουν την ελεύθερη οικονομία, αφού στην συγκεκριμένη περίπτωση, οι επενδυτές στο λιμάνι του Πειραιά θα έχουν ένα ευνοϊκότερο για τους ίδιους εργασιακό καθεστώς από ότι ο οποιοσδήποτε επενδυτής (αν προκύψει τελικά κάποιος) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
                                                                                                                                           Πηγή

8 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

TO ΛΙΜΑΝΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ ΚΑΙ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΛΟΓΩ ΑΠΕΡΓΙΩΝ
ΑΣ ΕΡΘΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΣΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΈΡΕΙ ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΚΙΝΕΖΟΙ,ΓΙΑΠΩΝΕΖΟΙ,ΑΓΓΛΟΙ,ΠΟΡΤΟΓΑΛΟΙ

Ανώνυμος είπε...

Υπό την διοίκηση του ιδιώτη και όχι του ελληνικού δημοσίου που εκβιαζόταν και έκανε ρουσφέτια οι λιμενεργάτες χάνουν
1.Τις πλαστές υπερωρίες
2.τους παχυλούς μισθούς με πολλά έχτρα (η αλήθεια αυτό οχι γιά όλους)
3.την χοντρη μισθοδοσία των εργατοπατέρων συνδικαλιστων που πληρώνονται και στίς απεργίες
4.την υποενοικίαση αλλοδαπών για να κάνουν την δουλειά που αυτοί έπρεπε να κάνουν
5 Τις απεργίες όποτε τους καπνίσει
6.τα χοντρά μπαξίσια γιά την γρήγορη.... εκφόρτωση απο εταιρείες που βιάζονται να κινήσουν το εμπόρευμα τους
ΛΙΓΑ ΕΊΝΑΙ ΑΥΤΑ

Ανώνυμος είπε...

Κάποιον ψευτογεωργίου τον ξέρεις?

Ανώνυμος είπε...

αν τον ξέρω λέει
και τον γώγο τον επιστήμονα το κολλητάρι του δρίτσα (λιμάνι της αγωνίας) ξέρω
πόσο στοίχημα ότι θα βολευτεί μια χαρά μελλοντικά .ο γιωργάκης το καλό παιδί που μάχεται

Ανώνυμος είπε...

αφήστε μας επιτέλους να δουλέψουμε
εγώ στην ζωή μου έμαθα να δουλεύω μόνο

Ανώνυμος είπε...

εγώ πάντως έχω την αίσθηση ότι αυτοί οι άνθρωποι που μας καθοδηγούν για απεργία,κάθε άλλο παρά γιά τα εργασιακά μας δικαώματα μάχονται--- βάζοντας μας να απεργούμε 1 μήνα χωρίς κανένα νόημα
ούτε μία μαζική διαδήλωση έξω απο το υπουργείο του δρίτσα δεν έγινε -τυχαίο
το σίγουρο είναι ότι μάχονται για τα δικά τους δικαιώματα,μιά καλή εθελουσία με ένα παχυλο εφάπαξ δεν είναι και άσχημο (και για μερικούς ισως και ανάμειξη στην πολιτικη)

Γιαννης Τσαλημογλου είπε...

Μία απορία ,μάλλον δύο έχω.Η πρώτη είναι γιατί γράφεις ανώνυμα και δεύτερον πως μπορεί ο κάθε ένας να ξέρει τα του λιμανιού?Διότι εαν υποθέσουμε οτι οι λιμενεργάτες δουλεύουμε με πλασματικές υπερωρίες (που δεν έχουμε υπερωρίες αλλά τέλος πάντων) τότε ποίος ξεφορτώνει τα καράβια εσύ?Όσο για τούς μισθούς σου γράφω απλά οτι οι λιμενεργάτες είμαστε ημερομίσθιοι και οχι μισθωτοί.Τώρα εαν διαφωνείς για το ύψος του ημερομισθίου μπορείς να κάνεις δυο πράγματα.Πρώτα να παραπονεθείς στο Υπ.οικονομικών και δεύτερον να δουλεύεις με λιγότερα σε κάποιον Άλλον!!!Αυτοί που γνωρίζουν κατάλαβαν.

Ανώνυμος είπε...

Πέστε και τίποτα καινούργιο,δε βαρεθήκατε να αναπαράγεται τις μπούρδες της περασμένης δεκαετίας.Τι διάολο όλο την ίδια κασέτα.