Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016

Αγώνας δρόμου ολοκλήρωσης της πώλησης του ΟΛΠ πριν από το ταξίδι στην Κίνα...



Σε αγώνα ταχύτητας για να προλάβει να περάσει τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ από τη Βουλή βρίσκεται εδώ και λίγες μέρες η κυβέρνηση, καθώς ο πρωθυπουργός έχει προγραμματιστεί να επισκεφθεί το Πεκίνο από τις 2 έως τις 6 Ιουλίου

Με δεδομένη τη θέση της κινεζικής πλευράς ότι η ολοκλήρωση της επένδυσης στον Πειραιά
 «ξεκλειδώνει την οικονομική συνεργασία των δύο χωρών», καθίσταται καλύτερα αντιληπτό
το κλίμα που επικρατεί.

Την ίδια ώρα το υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποίησε αμφιλεγόμενη παρέμβαση στην ανεξαρτησία της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), με επίκεντρο το σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων του ΟΛΠ, δημιουργώντας ανησυχίες για τον τρόπο με τον οποίο προτίθεται να «συμβιώσει» με την Αρχή αυτή, 
 η ανεξαρτησία της οποίας είναι μνημονιακή υπoχρέωση. 
Αυτά ενώ εκκρεμεί εδώ και ενάμιση χρόνο στο υπουργείο η έγκριση του νέου σχεδίου διαχείρισης που έχει υποβάλει η εισηγμένη.

Παράλληλα οι συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις από τους υπαλλήλους και τους εργαζομένους στα δύο υπό ιδιωτικοποίηση λιμάνια, στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ, διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία τους και προκαλούν πονοκέφαλο στην αγορά αλλά και στην κυβέρνηση που εδώ και τρεις εβδομάδες γίνεται σχεδόν καθημερινά αποδέκτης επιστολών από ελληνικές και ξένες εταιρείες και φορείς, που διαμαρτύρονται για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην κρουαζιέρα και στον σταθμό αυτοκινήτων.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, πιθανόν και στα τέλη αυτής της εβδομάδας, ο κυρωτικός νόμος για την έγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και  Eλληνικού Δημοσίου, με την οποία θα λειτουργήσει η Cosco το λιμάνι του Πειραιά.

Η ψήφιση του νόμου αποτελεί και προαπαιτούμενο για να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση και να αποκτήσει η Cosco το 67% (51% αρχικά και 16% σε ορίζοντα πενταετίας, ανάλογα με την πρόοδο των δεσμευτικών επενδύσεων) της εισηγμένης.

Στον κυρωτικό νόμο θα περιλαμβάνεται και η παροχή δυνατότητας επιλογής μετάταξης των εργαζομένων τόσο στην ΟΛΠ Α.Ε. όσο και στην ΟΛΘ Α.Ε. σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, σε οργανισμούς λιμένα καθώς και σε εταιρείες του νόμου 3429/2005, στις οποίες το Δημόσιο κατέχει την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.

Με τη διάταξη αυτή επιχειρείται να λυθεί το πρόβλημα των απεργιακών κινητοποιήσεων και των επιπτώσεων στη λιμενική βιομηχανία και στην εθνική οικονομία, αλλά και να μην υπάρξουν «σκιές» κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα.
 «Είναι άκομψο ο Ελληνας πρωθυπουργός να βρίσκεται στο Πεκίνο και να ευαγγελίζεται μαζί με τον ομόλογό του την απαρχή της νέας οικονομικής συνεργασίας των δύο χωρών, με καταλύτη τον Πειραιά, και στο λιμάνι οι απεργοί να βρίσκονται στα κάγκελα», σημειώνουν διπλωματικοί παρατηρητές.

Ηδη από χθες εκδηλώθηκαν τα πρώτα ρήγματα στο μέτωπο των εργαζομένων στα λιμάνια, καθώς οι εργάτες στον ΟΛΠ εργάστηκαν, όχι όμως και οι υπάλληλοι και οι χειριστές μηχανημάτων.
Αργά χθες το απόγευμα οι υπάλληλοι και οι χειριστές μηχανημάτων αποφάσισαν νέα 48ωρη απεργία.  

Σήμερα αναμένεται και η απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση.

 
Συνεχίζονται αδιάκοπα οι συναντήσεις κορυφής του Πρωθυπουργού μας...

Δεν υπάρχουν σχόλια :