Προς «επανακρατικοποίηση» του ΟΛΠ δια της τεθλασμένης...
-Τι προβλέπει ν/σ που προωθεί το υπ. Ναυτιλίας.
Ως μοχλό γα την επανακρατικοποίηση του ΟΛΠ θεωρούν στην αγορά το
νομοσχέδιο σύστασης Δημόσιας Αρχής Λιμένος Πειραιώς, που δρομολογεί ο
υπουργός Ναυτιλίας κ. Θ. Δρίτσας.
Η αναφορά αυτή, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς προκαλεί έκπληξη σχετικά με το καθεστώς που οραματίζονται κάποιοι.
Επιπλέον, ο ΟΛΠ θα κληθεί εκτός από το 3,5% επί του τζίρου που θα καταβάλλει ετησίως στους όμορους δήμους, να πληρώνει επιπλέον 1% στη Δημόσια Αρχή.
Αυτό ισχύει και για όλους όσοι χρησιμοποιούν το λιμάνι και το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσον αυτό αφορά και την ακτοπλοϊα, την κρουαζιέρα, τις ναυτιλιακές τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και καινούργιων οχημάτων και τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για τη διεθνή ανταγωνιστικότητα του λιαμνιού.
Την ίδια ώρα στο άρθρο 23 του σχεδίου αναφέρεται ότι πόροι της νέας αυτής δημόσιας αρχής, η οποία θα έχει τη μορφή ΝΠΔΔ, 11μελές Δ.Σ. και θα απασχολεί διοικητικό και επιστημονικό προσωπικό, είναι εφάπαξ ποσοστό 10% επί των ταμειακών δαιθεσίμων της ΟΛΠ Α.Ε., όπως αυτά εμφανίζονται στον ισολογισμό της εισηγμένης της 31/12/2014.
Με δεδομένο ότι η ΟΛΠ έχει ιδιώτες μετόχος σε ποσοστό 25% ενώ ολοκληρώθηκε πρόσφατα διαγωνιστική διαδικασία, στην οποία οι συγκεκριμένες επιβαρύνσεις δεν είχαν γίνει γνωστές, αναμένεται να εκδηλωθούν αντιδράσεις.
Αυτό, που βλέπει ως πρόβλημα η αγορά – σύμφωνα με την Καθημερινή- είναι ότι με τη δημιουργία της ΔΑΛΠ οι δομές λήψης αποφάσεων για το λιμένα Περαιά θα είναι πέντε:
- Η δομή του παραχωρησιούχου
- Η εκκολαπτόμενη ΔΑΛΠ
- Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μαζί με τη γ.γ. Λιμένων
- Το Λιμενικό Σώμα και Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά
- Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων
Η ΔΑΛΠ, εφόσον προχωρήσει ως έχει στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θα βρεθεί σε πλήρη επικάλυψη αρμοδιοτήτων με τον ιδιώτη παραχωρησιούχο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου