Ακούει κανένας Εισαγγελέας;
Το μεγάλο ξεπούλημα σε αριθμούς: 4.000.000 τ.μ. χερσαίοι χώροι, 3,5% έσοδα του Δημοσίου επί του τζίρου, όταν μέχρι τώρα δίνουν 24,5% (!), και όλα αυτά για 280.500.000 ευρώ και 350.000.000 ευρώ επενδύσεις σε 10 χρόνια!
Πολύ δύσκολα θα καθαρίσουν με τη Δικαιοσύνη όλοι εκείνοι -πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ και μέλη του διοικητικού του συμβουλίου- που δεν καλύπτονται με βουλευτική ασυλία.
Και τούτο γιατί μέσα στις επόμενες μέρες θα κατατεθούν μηνύσεις εναντίον του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιου Πιτσιόρλα, κυρίως ως προς το τίμημα, που είναι και το σκαστό σκάνδαλο, από την κομματική οργάνωση των δικηγόρων του Πειραιά.
Κίνηση για την οποία εκπρόσωποί τους ενημέρωσαν τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Θόδωρο Δρίτσα, στον οποίο παρέδωσαν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι δίνεται το πρώτο λιμάνι της χώρας, που οδηγεί στην καρδιά της Ευρώπης, έναντι πινακίου φακής.
Μια απλή σύγκριση της Σύμβασης Παραχώρησης -όχι πώλησης- ΟΛΠ και Cosco Pacific
(με έδρα τις… Βερμούδες / φορολογικό παράδεισο), που υπογράφηκε το 2009, και του Φιλικού Διακανονισμού του 2014 με το Ξεπούλημα που γίνεται σήμερα δείχνει ότι είναι η μέρα με τη νύχτα. Και αυτό φαίνεται από μια ματιά στον αποκαλυπτικό πίνακα που παραθέτουμε.
Και μόνο η αποκάλυψη που κάνουμε σήμερα, ότι η Cosco αγοράζει το 51% του ΟΛΠ δίνοντας 280 εκατ. ευρώ και μαζί με το λιμάνι παίρνει και 65.000.000 ευρώ μετρητά που είναι στο Ταμείο του ΟΛΠ, αποτελεί μέγα σκάνδαλο!
Στην ουσία, η Cosco Hong Kong αγοράζει με 280.500.000 ευρώ ολόκληρο το λιμάνι και μαζί τη Σύμβαση της θυγατρικής της (Cosco Βερμούδων), της οποίας η Καθαρά Παρούσα Αξία και μόνο ανέρχεται σε 1.033.000.000 ευρώ.
Εννοείται ότι οι αποτιμήσεις (όχι των μετοχών του Χρηματιστηρίου των 530 μονάδων) όλων των περιουσιακών στοιχείων του ΟΛΠ, αναλόγως της μεθόδου, ανέρχονται από 1,8 έως 2,2 δισ. ευρώ!
Ο ΟΛΠ ήταν πάντα κερδοφόρος και κατέβαλλε στο Δημόσιο (αντάλλαγμα, κέρδη, ταμεία, φόροι κ.λπ.) 25.000.000 ευρώ ετησίως.
Σημειώνεται ότι με τη μετατροπή του δημοσίου συμφέροντος ΟΛΠ σε μονοπωλιακή ιδιωτική εταιρεία το Δημόσιο θα κληθεί να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων άμεσα 100.000.000 ευρώ, ενώ θα χαθεί και η επιδότηση του Προβλήτα Κρουαζιέρας 136.000.000 ευρώ, αφού οι επιδοτήσεις αυτές δόθηκαν λόγω του δημόσιου χαρακτήρα του.
Η συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει ότι ύστερα από πέντε χρόνια θα περάσει στους Κινέζους άλλο ένα 16%, έναντι 85.000.000 ευρώ, και κατόπιν αυτού η Cosco θα έχει το απόλυτο μονοπώλιο στο λιμάνι του Πειραιά!
Κινητοποιήσεις...
Η πλήρης παράδοση, και μάλιστα με εξευτελιστικό τίμημα, έχει προκαλέσει την αντίδραση όλων των φορέων του Πειραιά.
Σχεδόν όλοι οι δήμοι της Περιφέρειας Πειραιά, οι Εμπορικοί, Επαγγελματικοί και Κοινωνικοί Σύλλογοι έχουν αποφασίσει να μπλοκάρουν με κάθε τρόπο αυτό το ξεπούλημα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τον συντονισμό όλων των φορέων έχει αναλάβει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος έχει καταγγείλει με σκληρές δηλώσεις του το σκάνδαλο.
Την εβδομάδα που πέρασε είχε συναντήσεις με εκπροσώπους της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ.
***
Στην Κύπρο είναι πιο ξύπνιοι…
– Για το λιμάνι της Λεμεσού έχουν υποβληθεί 14 προσφορές!
Επειδή το σλόγκαν που προβάλλει στον κόσμο η κυβέρνηση είναι ότι οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν απαίτηση των δανειστών και δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από τον εκβιασμό γιατί δεν θα μας δώσουν τη δόση, το ερώτημα που μπαίνει είναι γιατί δεν επιβάλλουν το ίδιο και στην Κύπρο, που προχωράει στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Λεμεσού με τη μέθοδο της παραχώρησης της εκμετάλλευσης.
Ήδη έχουν υποβληθεί έξι προσφορές για την ανάληψη της διαχείρισης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, τρεις για την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών και πέντε για τον τερματικό σταθμό πολλαπλών φορτίων!
Και εδώ για την πώληση -όχι την παραχώρηση- ολόκληρου του λιμανιού έδωσε προσφορά μόνο ένας, η Cosco, και αντί να επαναληφθεί ο διαγωνισμός μέχρι να συμμετάσχουν τουλάχιστον τρεις, για να υπάρξει ανταγωνισμός, δίνουν τζάμπα τον ΟΛΠ !
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου