Ποιο είναι το ποσό που διέρρευσε στον διεθνή Τύπο και γιατί το τίμημα της COSCO είναι πολύ χαμηλότερο από την πραγματική αξία του ΟΛΠ.
Το ΤΑΙΠΕΔ ζήτησε βελτιωμένη προσφορά.
Το ποσό των 700 εκατ. ευρώ φέρεται να είδε η διοίκηση του
ΤΑΙΠΕΔ στην αποσφράγιση του φακέλου της μοναδικής προσφοράς, αυτής της
COSCO, για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ.
Την πληροφορία αυτή ανέφερε σε δημοσίευμα της η Wall Street Journal χωρίς όμως αυτό το τίμημα να επιβεβαιώνεται από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ που ήδη έχει ζητήσει από τους Κινέζους να προχωρήσουν σε βελτιωμένη πρόταση.
Την πληροφορία αυτή ανέφερε σε δημοσίευμα της η Wall Street Journal χωρίς όμως αυτό το τίμημα να επιβεβαιώνεται από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ που ήδη έχει ζητήσει από τους Κινέζους να προχωρήσουν σε βελτιωμένη πρόταση.
Αν όντως έχει βάση η πληροφορία του αμερικανικού μέσου το
τίμημα φέρεται να είναι ιδιαίτερα χαμηλό για το τρίτο μεγαλύτερο
εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου αλλά και για το ταχύτερα αναπτυσσόμενο της
Ευρώπης. Είναι χαρακτηριστικό ότι λίγους μήνες πριν, τον Σεπτέμβριο του
2015 η Cosco Pacific εξαγόρασε το 64,5% του Kumport Terminal, στον
κόλπο του Μαρμαρά στην Τουρκία, έναντι 814 εκατ. ευρώ.
Η κίνηση αυτή είχε δημιουργήσει ιδιαίτερες προσδοκίες στην διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ καθώς το λιμάνι του Πειραιά είναι τρεις φορές μεγαλύτερο σε ότι αφορά το εμπορικό του τμήμα. Για να έχουμε μία πιο σαφή εικόνα το τουρκικό λιμάνι (το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας) έχει δυναμικότητα που ανέρχεται σε 1,84 εκατ. teu ενω ο Πειραιάς 3,7 εκατ. teu και μετά από επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε 6,2 teu.
Όπως εξηγούν στο news247 χρηματιστές το τίμημα είναι χαμηλό με βάση και την σημερινή – υποτιμημένη – κεφαλαιοποίηση του ΟΛΠ στο χρηματιστήριο Αθηνών ανεξαρτήτως εάν τα 700 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει ή όχι τις επενδύσεις που είναι δεσμευμένη να πραγματοποιήσει η COSCO (ύψους 296 εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας και άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ κατά την αμέσως επόμενη τριετία).
- Με πληροφορίες από: China Daily, Καθημερινή
Η κίνηση αυτή είχε δημιουργήσει ιδιαίτερες προσδοκίες στην διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ καθώς το λιμάνι του Πειραιά είναι τρεις φορές μεγαλύτερο σε ότι αφορά το εμπορικό του τμήμα. Για να έχουμε μία πιο σαφή εικόνα το τουρκικό λιμάνι (το τρίτο μεγαλύτερο της χώρας) έχει δυναμικότητα που ανέρχεται σε 1,84 εκατ. teu ενω ο Πειραιάς 3,7 εκατ. teu και μετά από επενδύσεις που πραγματοποιούνται σε 6,2 teu.
Όπως εξηγούν στο news247 χρηματιστές το τίμημα είναι χαμηλό με βάση και την σημερινή – υποτιμημένη – κεφαλαιοποίηση του ΟΛΠ στο χρηματιστήριο Αθηνών ανεξαρτήτως εάν τα 700 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνει ή όχι τις επενδύσεις που είναι δεσμευμένη να πραγματοποιήσει η COSCO (ύψους 296 εκατομμυρίων ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας και άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ κατά την αμέσως επόμενη τριετία).
- Με πληροφορίες από: China Daily, Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου